06 juillet 2006

Again and again.../ Encore et encore...

I figure out a few weeks ago that the repaint of the panels I was so proud of it...does not match at all with the panels that cannot be repaint (autopilot or coming throttle quadrant for example!).
I have selected,what I thought was the more appropriate grey color,from car paints line !
Of course panels looked clean,but they did not have anymore that caracteristic 747 panels color.They were too clear!
Thanks to Alkit I looked for a more appropriate grey from modeling range... and found out the Matt sea grey color that seems perfect to paint my panels,again!
This long time job is about to start (and end I hope ) during summer...

Je me suis rendu compte,il ya quelque temps que la rénovation dont j'étais si fier avait un problème.La couleur que j'avais choisi était trop claire par rapport à l'originale.
Le gris que j'avais trouvé en bombe de peinture...pour voiture ne collait pas avec le gris des parties que je ne pouvais pas repeindre (le panneau du pilote automatique par exemple).
Alkit m'a conseillé de chercher parmi les peintures de maquettisme et c'est en effet dans ce secteur que j'ai trouvé le Gris mer mat.
Je vais donc profiter de l'été pour repeindre,encore, les panneaux.